onsdag 27. mars 2013

Påskeharens krumspring

Når jeg var liten lagde pappa alltid en gåte til meg og mine søsken, som vi måtte løse for å finne ut
hvor påskeeggene var gjemt. Gåtene var mer eller mindre umulige å løse, men moro var det! :)

Lillegutt er litt for liten for avanserte gåter enda, men jeg liker tanken om at han må lete litt før han får egget sitt. 
Så derfor; i dag, før lillegutt fikk egget sitt, fant han mange små lapper fra den tullete påskeharen
som har vært på besøk om natten. Den første lappen lå i et lite påskeegg foran ytterdøra i gangen.

Og så har jeg prøvd å rime da...kremt...;)


God morgen, lille Jesper-gutt
- Påskeharen heter jeg!
Påsken kom endelig til slutt 
og jeg med egg til deg!
Let i kommoden din nå!
Finner du noe du har ventet på?




Her var det ingen egg, nei,
bare en liten hilsen fra meg!
Gå ned i stua
- finner du noe i politi-lua?




Enda en lapp?? Jeg er en tøysekopp!
Kanskje egget ditt er gjemt under en sopp?





Haha, jeg lurte deg!
(Begynner du å bli lei av meg...?)
Ha tålmodighet, fine gutt,
du finner nok egget ditt til slutt!
Kanskje du ser noe gøy
hvis du leter blant mammas tøy?




Hopp og sprett og tjo og hei,
nå begynner du å nærme deg!
Gå og se der dere vasker klær,
kanskje egget ditt ligger der?

Jepp, der lå egget - i vaskemaskinen! ;)



Har dere noen morsomme påskeeggs-tradisjoner?

10 kommentarer:

  1. Han er SÅ fu*** bedårende <3

    SvarSlett
  2. Det høyres ut som ein kjempekjekk tradisjon. Ekstra kjekt å gjer litt før ein får egget. her plar mormor og morfar gøyme egga ute, så må alle barnebarna gå å leite. Det er koseleg! God påske!

    SvarSlett
  3. Så koselig med en slik tradisjon. Greit at de får jobbe litt for det. ;)
    Jeg har egentlig ingen minner fra påskeeggtradisjoner. Tror det var veldig sporadisk når vi fikk og ikke, egentlig. Ikke at jeg ikke fikk godterier, men da var det en felles "pott" heller. :)

    SvarSlett
  4. So cute ♥
    Greetings, anlomar.

    SvarSlett
  5. Super hyggelig idé med de små gåder - det tror jeg vi skal prøve herhjemme. Vi plejer at gemme påskeæggende rundt omkring i haven og så skal børnene finde dem:0) Men gåderne er en god idé:0) Han er simpelthen så lækker din lille påskehare:0) Fortsat god påske. Kh. Louise

    SvarSlett
  6. Jeg har ikke vokst opp med så mye tradisjoner, noe jeg synes er litt trist. Derfor har jeg flere ideer etter hvert som lillegutt blir større. Blant annet vil jeg arrangere noe lignende som deg, en liten påske egg jakt :) Gleder meg allerede ;)

    SvarSlett
  7. How cute! :) Have a wonderful Easter! :) xo

    SvarSlett
  8. Excellent post. Thanks for sharing. I would like share information about App development company services Elevate your business with Appconsultio , an App development company services, where creativity meets technology. From conceptualization to deployment, our skilled team ensures seamless user interfaces, robust functionality, and a user-centered approach.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails