torsdag 29. mars 2012

Ta det med ro

Den siste uka har jeg vært sykemeldt. Det føles slettes ikke greit å "kaste inn håndkle" på den måten, men jeg fikk, etter hyppige og smertefulle kynnere, ordre fra legen om å ta det med ro.
(Hva nå det skal bety...)

Den siste uka har jeg;

tatt noen avslappende bad,

prøvd å slappe av med noen kreative prosjekter, men har stort sett vært for rastløs,

gjort ferdig babyteppet (minus festing av tråder),

prøvd å være sunn og drukket masse smootie istedet for å spise sjokolade
(det har funket sånn delvis...),

plukket de første hestehovene sammen med lillegutt,

I tillegg har jeg bl.a. vasket utallige klesvask, gått over hele huset, begynt å rydde i hagen, vasket vinduene på utsiden (og funnet ut at det var på innsiden de var skittene), levert og hentet i barnehagen hver dag og stått klar med middagen når mannen kommer hjem, men det snakker vi ikke så høyt om, for jeg tror disse tingene havner på doktorens fy-liste...


Den beste medisinen har uansett vært disse to - mennene i mitt liv! :)
Så får jeg prøve å tilgi at den tredje mannen i magen plager meg litt for øyeblikket...

Men doktoren var i grunnen ikke så dum han altså - det går absolutt bedre!
Over helgen er jeg klar for å jobbe igjen:)

Ha en super dag:)

11 kommentarer:

  1. Jeg håber du bliver frisk igen :)
    Jeg er også sygemeldt pga. plukveer - desværre helt frem til termin.
    Så jeg får også rig mulighed for at være krea de næste 3 mdr :)

    Det er en super fin blog du har, du er velkommen til at kigge forbi min!

    SvarSlett
  2. Hihi så moro at du hvisket hva du egentlig hadde gjort! Det er utrolig hvor effektiv man kan være når man først har tid, eller får beskjed om å ta det med ro! :)
    Bra formen er bedre!

    SvarSlett
  3. Hehe ja det er ikke lett å holde seg i ro, spesielt ikke når man venter og venter på en sånn deilig "gave". Men kynnere er jo ikke morro. Tror det beste man gjør er å lytte litt til kroppen og prøve ta det derfra, men som nevnt; lettere sagt enn gjort <3 Lykke til videre. Nyyyyt dagene

    SvarSlett
  4. Forresten, jeg har nå heklet en rangle etter din oppskrift. Jeg må bare si tusen takk, jeg kan egentlig ikke hekle, men din oppskrift gjorde det lekende lett for meg;-)

    SvarSlett
  5. Hihi, søte du..
    Jobber jo som bare det - hvor har du energien fra? :)
    Jeg skulle gjerne pusset vinduene både utvendig og innvendig
    og tatt en slikkelig sjau hjemme, for trengs. Til helga kanskje? *knis*

    Husker så godt fra tiden jeg gikk gravid med lille krølltoppen vår. Jeg
    var plaget med masse kynnere tidlig. Ble sykemeldt fort og ofte innlagt på sykehus. Så, det er viktig å lytte til kroppen sin. Får man kynnere er det ofte et tegn på at nå må man ta det litt med ro :)

    Kose deg du nå - flinke deg!

    Stor klem til deg, vennen!
    :)

    SvarSlett
  6. Du må være flink til å passe på deg selv og lille i magen :)
    Smetter innom for å si at jeg har en liten påskegave jeg skal dele ut :) Kom innom og legg igjen noen ord da vel. Kanskje du får en flott avslutning på påsken??? :)

    SvarSlett
  7. Du må få slappa av litt innimellom, ja! Ønsker deg og dine ei fin påske - vi får håpe finværet varer:)

    SvarSlett
  8. Uff, ja, veit hvordan det er å få en slik beskjed. Jeg hørte ikke så godt etter, og fikk til slutt streng beskjed av jordmor nummer 4 (pluss en lege), at hvis ikke jeg sykemeldte meg sporenstreks kom det til å ende opp i for tidlig fødsel. Såååeh, moralen er, du har en veldig lur lege, og du må lytte til kroppen din, søte du! Jeg ble veldig mye bedre når jeg fikk slappet av litt, og minstemann kom en dag før termin, heldigvis! :) Utrolig fint innlegg med herlige bilder som alltid! Stor klem fra meg!

    SvarSlett
  9. Det går ikkje an for ei småbarnsmor å ta det med ro. Uansett. Eg hadde det akkurat sameleis då eg gjekk gravid med nr to. Men det gjekk heldigvis greit, og vesleguten kom ein dag før termin. Men kynnarane var der kvar dag for å minne meg på at eg måtte prøve å bremse litt. Noko som er enklare sagt enn gjort når ein går heime og ser alt som berre "må" gjerast. Men eg kan love deg at det blir enda vanskelegare å "ta det med ro" når du går heime i permisjon med nr to! :)
    Lukke til vidare, og prøv i alle fall å ta nokre lange pustepauser innimellom slaga :)
    Klem, KristiN

    SvarSlett
  10. Huff, kjedelig med sånne plager. Alt er i grunn mye greiere så lenge man kan være i jobb. Kjenner igjen den rastløsfølelsen altså, men du får prøve å nyte den avslappinga du får. Det blir vel fort nok nok å henge fingrene i tenker jeg :) Veldig søtt babyteppe da!

    SvarSlett
  11. BoligLiv er et skønt blad!
    Jeg er vild med din blog.... det bliver en yndlings :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails