tirsdag 29. mars 2011

Vellykket avling

...eller ikke?
Jeg har tidligere fortalt om prøveprosjektet mitt som gikk ut på å finne ut om jeg kunne kalle meg en bondetuppe eller om jeg var for byjente å regne. 
Da jeg kom hjem fra Bergen viste det seg at mannen virkelig hadde evnene til en ekte bondeknøl, av typen hedmarking, og avlingen vår hadde grodd seg stor og fin! Hvem hadde trodd det liksom!?


Bare se hvordan kua koser seg:)




Men etter noen dager i mine hender, så avlingen plutselig slik ut


Merkelig altså... Jeg er vel en byjente da, ikke noe å gjøre med det. Kanskje like greit det ikke blir noe småbruk på meg! ;)

Jeg skjønner at slike innlegg som dette kun er for spesielt interesserte, men lillegutt er fortsatt syk, og det betyr nada kreative sysler på meg og derfor også nada å blogge om. Og jeg er jo ingen interiørblogger - ikke enda ihvertfall.
Ho mor har hatt særs kort lunte i dag etter en mindre god natt og lillegutt....vel, la oss si at han ikke akkurat har gjort seg fortjent til noen englevinger. Han er nå litt for frisk til å være hjemme, men også litt for syk til å være i barnehagen, noe som gjør at han lett havner i "pøbelmodus".

Derfor har jeg, sliten som jeg er i kveld, tatt velvillig i mot mannens smisk, som; "du er flink". Og jeg har nikket og tenkt at Ja, jammen meg er jeg en flink mamma altså! Som holder ut med sønnen min en hel dag hjemme! Liksom ;)


Neida, mamma, jeg skal ikke finne på noen pøbelstreker jeg! Ikke i det hele tatt...


Fin tirsdagskveld da;)

22 kommentarer:

  1. Ikke mange solstrålene som skal til for å tørke ut en liten karsefarm.
    Halvfriske unger i pøbelmodus er ikke bare bare nei. Ha en fin morgendag!

    SvarSlett
  2. Et herlig blikk :-)
    Og jeg kjenner meg så igjen, etter at jeg var hjemme med lillegutt på 16 mnd her igår! Litt for syk for b.hagen og litt for frisk til pøbelstreker...

    SvarSlett
  3. Haha, det var litt av et utspekulert blikk!!!

    digger den kua i den karsen alstå!

    SvarSlett
  4. Ja, for en kul ku!! Har du laget den selv??

    SvarSlett
  5. Kua er kul ja, men både kua og gjerdet fulgte med farmen! Det var derfor jeg bare måtte ha den;)

    SvarSlett
  6. Det var det deiligste blikket jeg har sett på lenge! ♥
    Og til den kua kan man vel trygt si at gresset er grønnere på den andre siden. ;)

    SvarSlett
  7. Jeg har også sådan en lille øko farm - dog med et får. :) Det er rigtig sødt fundet på.
    Louise

    SvarSlett
  8. Godt det er flere som har en liten pøbel hjemme, og godt å høre det er flere som hører hjemme i by'n :)

    SvarSlett
  9. Hahaha! For et herlig innlegg ;0)
    Kjenner meg så altfor godt igjen....er det rart vi ser på frustrerte fruer?

    SvarSlett
  10. Herlig gutt du har. Et lite Emil-ansikt :-)

    Måtte kjøpe meg en pose med karse frø, og skal så med barnebarnet, men jeg har vært "bondekjerring" i nesten 20 år, med melkekuer og hele stasen,fram til jeg ble skilt for noen år siden

    kvier meg for å sette frøene. og bevis for meg, og hele verden at jeg ikke kan... haha... alle regner med at jeg kan holde liv i alt som er grønt... men DET er feil
    Har visst blitt bytuppe i egen leilighet....
    Så jeg tror ikke det har noe med bondekone-genet og gjøre..
    Ha en fin uke videre

    SvarSlett
  11. Bor en liten røver i den karen der ja ;) Den verste perioden i sykdom og barn er akkurat når de er for friske hjemme og for syke til å være borte. Føler med deg :)

    SvarSlett
  12. Hehe, et lite tips er å ikke plante så mye karse om gangen, de holder nemlig ikke mange dagene uanseett..greit å dyrke bare det man spiser opp, og så ha på nye frø etter som man spiser litt;) Men prøv å så basilikum! Ganske enkelt det også, og mye værre å ta livet av! Lykke til, bondedrømmen kan alle nå :)

    SvarSlett
  13. Jeg kjenner meg SÅ igjen i beskrivelsen din....og det blikket der gnistrer det jo i! Han ser ut som en herlig liten pøbel da:)

    SvarSlett
  14. Kanonherleg innlegg :) Eg kjenner verkeleg igjen det litt-for-sjuk-til-å-gå-i-barnehagen-pøbelmoduset :)
    Og visst kjenner eg meg òg igjen i dei "grøne" ferdigheitene.. kan det vere eit aldri så lite småbarnsmorsyndrom? Eg trur det.. ;)

    SvarSlett
  15. Men va gulligt och vilken bra idé.

    /Mia :)

    SvarSlett
  16. Så nydelig han er, Sissel. Kjenner meg godt igjen i det du skriver. :) Kul ku også!! ;-)

    SvarSlett
  17. Herlig innnlegg Sissel! Når du kommer hit til Kongsberg-bondelandet kan du hjelpe meg å få orden på min lille jorbæråker-flekk ;) Håper lillegutt er frisk nok til kakefest i helgen! Klem

    SvarSlett
  18. Er enig med Ida Elise, så færre frø. Husk å vanne det jevnlig:) Opplevde det samme, og det var ikke til å redde når det først hadde svunnet hen... :)

    SvarSlett
  19. Bli gjerne med i min give away, sånn forresten! :)
    http://enrosafugl.blogspot.com/2011/03/give-away-bok-og-hekla-ting.html

    SvarSlett
  20. Hihi - herlig avling, kjære deg ;)

    Og du. All medfølelse! Ingenting er så slitsomt å være hjemme med et barn som nesten er friskt ;) Kjenner til pøbelhumøret her i huset også!

    Ja, vil du ha gyngestolen? Den var reservert ut dagen, så jeg regner nesten med at den er solgt nå. Men kan stikke innom i morgen og se om den fortsatt er der ;) Lurer på om den kostet noen hundrelapper altså. Men den var veldig fin! :)

    klem

    SvarSlett
  21. Hærlig å se flere som ikke har akkurat grønne fingrer! Same here! Selv om jeg bor midt i trønder-bondeland med avlinger og traktorer på alle kanter er og forblir jeg en byjente!

    Lurt smil på gullungen:-)

    HIlsen Maratonjenta!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails