mandag 14. mars 2011

Om søstre. Og Bergen.

En gang var pappas fang det tryggeste og koseligste i verden. Hadde selvfølgelig vært koseligere om man ikke måtte dele det med den dumme lillesøsteren sin, men det får så være. 

Nå oppleves ikke verden så fryktelig trygg lenger (blir alt for lite fangsitting på meg til det!), og lillesøster ikke fullt så dum. Hun er faktisk veldig smart og ganske så god å ha:) Godt at noen ting forandrer seg;)


Lillesøsteren min studerer for tiden i Bergen og på fredag tar jeg flyet over til andre siden av landet for å besøk henne:) Det blir jammen meg den første ordentlige husmorferien min det! Gutta skal nok klare å holde fortet her hjemme og jeg vet at jeg skal klare å kose meg glugg ihjæl hos søs og svoger:)

Derfor ønsker jeg meg noen gode Bergens-tips! Med spesielt fokus på bruktbutikker i og utenfor Bergen og gjerne også fargerike og fine interiørbutikker! Grei ut om du vil og er så snill:)

Når jeg nå er inne på temaet; har du en dum søster?
Og; burde vi bare ha fortsatt å sitte på pappas fang??

13 kommentarer:

  1. Hehe, herlig bilde.
    Satt og fuderte på dette selv her om dagen, da jeg har vært å besøkt min famile.
    Jeg har ingen søster, men jeg er lillesøster selv og har to eldre brødre. Jupp, vi kranglet over mye rart.
    Men, det å sitte på pappas fang - jo det er jo bare koselig det :)
    ting forandrer seg sakte men sikkert, og nå er jeg mor til tre små, og mine brødre har fått barn - og vi er perlevenner!

    Kos deg i Bergen! <3
    Klem fra Ida (Interiør~drops)

    SvarSlett
  2. Før var det Øvregaten og lille Øvregaten som var bruktbutikkmekka her i byen, men tror det har flyttet seg litt nedover mot Domkirken og det området. Der ligger noen fine butikker i Skostredet også, så anbefaler en tur dit. *♥*

    SvarSlett
  3. Godt at lillesøster ikkje e så dum lenger ;o)

    Eg har ei yngre og ei eldre, og de e nå fremdeles litt dumme av og te :o)

    Kosa deg masse på husmorferie te Bergen!
    Kan ikkje tipse der da, men det får du sikkert av mange andre.

    SvarSlett
  4. Heisann!
    Dumpet innom her via Romantisk Retro:)
    Bor i Bergen jeg nå, og det finnes en del fine interiørbutikker her!:)
    I sentrum har vi 2 Fretex; en i Strandgata (gågata) og en ved Bystasjonen. Du finner også et par Vintage-butikker i Skostredet (til venstre for Politi-stasjonen baki gatene der. Ellers har det kommet en bruktbutikk på Danmarksplass (som jeg ikke har fått sjekket ut enda, men som ser veldig interessant ut!!), den ligger `midt i krysset` der, like ved Sæthre Stein. I Åsane og i Laguneparken i Fana, finnes det også et par Fretex. Det var de jeg kom på i farta...
    Håper det var til litt hjelp! Søstra di kjenner forhåpentligvis til gatenavn/beskrivelsene her!?;) Lykke til!!

    Har dessverre ingen dum søster, bare en litt dum storebror, som egentlig er ganske snill, og som kommer reisende hit fra Trondheim i helga for å besøke meg!:)
    Og, JA, vi burde absolutt sitte litt på pappas fang innimellom! Tror nok han synes det ville være koselig!;)

    Janni:)

    SvarSlett
  5. Ingen dum søster, men har egentlig lyst på en storesøster ;)
    Kos deg i Bergen!

    SvarSlett
  6. Så deilig med husmorsferie. Det er deg vel unt!

    Jeg har to søstre, men de er 11 og 12 år eldre enn meg. Så jeg har alltid syntes at de har vært DØDSKULE :) Vet ikke riktig hva de syntes når jeg sprang etter kjærestene deres og kysset dem...

    Jaja :) Søstre er i alle fall en fin ting å ha. Så kos deg på besøk :)

    klem

    SvarSlett
  7. Jeg syns egentlig at det alltid skulle ha vært så kult å ha hjelmsveis som du har på det bildet! :) Jeg er skikkelig lillesøster, med 7 års aldersforskjell mellom meg og min storesøster, og jeg krevde min plass for å si det sånn ;) Men i dag er vi superbestevenner og jeg er den kule unge tanta til barna hennes. Noen fordeler er det med å være minst også ;)

    SvarSlett
  8. Ting og Småting på bryggen:) Kanskje ikke akkurt bruktbutikker, men selger mye rart... ;)

    SvarSlett
  9. I Lille Øvregaten ligger det en fantastisk butikk, som selger brukte designmøbler. Åpnet fra 12-16 på lørdager tror jeg. Har du bare tid til en butikk, ville jeg valgt denne!
    Ting og Småtng er flotte butikker for alt av hhv kjøkkenting og ting til barn.
    TiT er en fin designmøbelbutikk som ligger i Teatergaten, like ved sentralbadet.
    Under Puddefjordsbroen ligger det et bruktmarked, mye rart men iblant en del kupp. Både klær, møbler, bygningsdeler og ting og tang. Drives av Norges Miljøvernforbund.
    Og ute på ene søpplefyllingen er det en hall hvor folk setter fra seg ting som er for gode til å kastes, du kommer inn gratis om du sier du bare skal inn i brukthallen og kikke. Den ligger på Espehaugen i Ytrebygda.
    God tur!

    SvarSlett
  10. Det ligger en fantastisk gjenbruksbutikk i Knarvik - mener at det er industrigaten eller noe i den dur. Den er åpen hver dag og det tar ca en tre kvarter å kjøre dit. Om du likevel skal besøke fretex i åsane, er det ikke så dumt å ta turen til Knarvik. Jeg tror den bare heter gjenbruksbutikken. Ellers ligger det en vintage butikk inni en sminkeskole i gågaten som heter second Love om du er ute etter fint og bilig vintage. Den er også på vei mot fretex i gågaten.
    Håper du finner noen skatter og riktig god tur.
    Klem m

    SvarSlett
  11. Eg vil og anbefale Skostredet; ein liten, koselig gate med bruktbutikkar, kafear og den kule butikken Robot ;-) Ellers har Nobel Bopel på Møllenpris fine, retro møbler, og skal du ein tur i Marken må du ta deg ein milkshake på Capello og ein tur innom De Små Gleder. Der har eg jobba. God tur til min fine heimby!

    SvarSlett
  12. Takk for supre råd altså!! Dere er så snille:)

    SvarSlett
  13. Jeg gleder meg SÅ til du kommer! :D

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails