torsdag 17. mars 2011

Byjente eller bondetuppe?

Noen ganger drømmer jeg om å eie et småbruk. Om å være selvforsynt med grønnsaker og frukt og ha et tun der høner og geiter tripper rundt. Makan til nasjonalromantikk liksom. Men så kommer jeg på at jeg er veldig glad i å reise og at jeg liker å ha helt late dager der jeg ikke gjøre noe, og da er det i grunnen like greit at man ikke må stå i potetåkeren eller har geiter og høner å passe på. 
Nå prøver jeg meg på å drive en økologisk vindusfarm istedet, bare for å teste ut innimellom-drømmen. Kjøpt på Mester Grønn for 30 kr. Så får vi se da, om jeg er en bondetuppe eller om jeg bør holde meg til betegnelsen byjente.


Jeg var litt korttenkt, for jeg startet denne farmen rett før jeg skal på husmorferie. Så ikke bare rømmer jeg fra alt ansvar (noe jeg sikkert også hadde gjort om jeg hadde hatt en ordentlig gård), men jeg overlater den også i min manns hender. Om han er bondemateriale? Det stiller jeg meg i grunnen veldig skeptisk til...


Fortsettelse følger....


Forresten; Heidi med bloggen Passelig dose vant en hekla muffins:) 
Gratulerer så mye:)
Må si dere er ivrige på gi-bortene mine - hele 82 stykker har trukket lodd!! 
Jeg blir ganske så ydmyk og glad med tanke på at så mange er innom og leser bloggen min på 1 dag! Eller er det sånn at dere bare googler gi-borter?? ;)


Ha en strålende torsdag:)

12 kommentarer:

  1. Jeg googler ikke gi-borter - du ligger i blogg lista mi ;) Spennende å se om din bedre halvdel følger opp den økologiske vindusfarmen din...

    SvarSlett
  2. Jeg hadde også en drøm engang om frittgående høner og et idyllisk liv, men når det kom til tankene om ansvaret og alt arbeidet som føger med fant jeg ut at jeg har mere nok med å holde styr på hus, hage og unger og det som ellers hverdagen inneholder.
    Lykke til med "småbruket i vinduskarmen" :)

    SvarSlett
  3. Økologisk karse i vindusposten høres passelig utfordrende ut for meg også !! Slipper å google gibort`er når man har slike fantastiske blogger i rolleren på sida ;))

    Fin torsdag !!

    SvarSlett
  4. Hehe.. nope, jeg googler ikke.
    Synes du er så fantastisk flink og det er jo bare så nydelig alt det du lager ♥
    Kreativ dame er du!
    Du får henge deg på min give away som legges ut senere ikveld..

    KLemmer fra Ida ♥
    (Interiør~drops)

    SvarSlett
  5. Synes det er best når man kan skumme fløten av bondedrømmen. Bare ta med seg finværsdagene og alt det som er koselig ;)
    Du lager jo så mye fint som alle har lyst på ;)
    Klæm Guri

    SvarSlett
  6. Hei Hei!
    Så gøy å være vesketvillinger;-)))
    70' retro er jammen flink til å klamre seg til motebildet år etter år, både i klær og interiør.
    Flytter du snart til Kongsberg? Er vel mulighet for litt høner her da...
    Klem fra meg

    SvarSlett
  7. oioi - blir spennende å se om det blir karse. De hadde garantert dødd her hjemme om mannen fikk ansvar. Så kred til din mann om dette går bra ;)

    Og apropos give-aways. Visste du at det er noe som heter konkurranseNett? For noen sære greier - oversikt over alle konkurranser, hva som er gratis osv. (det er nemlig noen som har kommet til meg via den linken)

    Jeg er ikke så veldig tilhenger av sånt jeg.. litt kjekkere å delta på give-aways fra blogger som jeg faktisk har et forhold til. Som din ;) Så jeg krysser fingre og tær frem til søndag!

    fin kveld!
    klem

    SvarSlett
  8. Hehe, jeg har småbruk, høner og stor hage. Men det er ikke så idyllisk som det høres ut som altså. Og geiter, de bare spiser opp alle blomstene dine, i alle bed. De skiller ikke løvetann og pelargonier altså. ;)
    Nei, la heller en økologisk vinduskarm du. Den bæsjer ikke på trammen og trenger ikke vann og kraftfor i hytt og pine.

    ;)

    SvarSlett
  9. Oj, her i kommentarfeltet ditt fann eg ut at det finst fleire Røsslyngar, men bloggverda tålar kanskje to stk? Koseleg draum, men kanskje lurt å testa ut i vindaugskarmen fyrst ja;)

    SvarSlett
  10. Er nok innom uansett om det er gi-bort eller ei;)

    SvarSlett
  11. Hei :) Drømmer også om et småbruk. mn tror nok jeg hadde slitt med ansvaret.. Vi har en katt, og det er vel kanskje nok :) Hehe Må si at dette er den første give-awayen jeg er med på. :) Syns du har en kjempebra blogg, og du lager så mange kjekke ting, spesielt facinerende å se hekletingene dine!! Er innom ca hver dag for å se om du har skrevet noe nytt. Ligger i linkene mine gjør du også. :) Kjempebra blogg!!

    SvarSlett
  12. Vilken gullig grej! Ska bli väldigt spännande att se resultatet.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails